Jumaat, 14 Oktober 2011

Apakah Benda Paling Sedap Dalam Dunia ?

Jawapan murni dan tulus ikhlas terbit jauh dari lubuk hati nurani aku yang paling dalam... benda paling sedap dalam dunia ni sebenarnya adalah benda FREE atau PERCUMA... tak kira lah free makan ke, free dapat buku ker... free barang pancing ke... melancong orang sponsorke.. free segala gala nya adalah sesuatu fenomena yang akan menyebabkan rembesan hormon SUKARIA mengakibatkan kita akan teruja, gumbira seraya melompat lompat kegirangan.

Atas dasar di atas, aku ingin berkongsi cerita wayang (Movie) yang aku rasa SEDAP laa agar sama sama kita bersedap sedapan. Aku share link ke feveret directdownloader kegemaran aku iaitu MEDIAFIRE dan hangpa boleh download. Mungkin juga aku akan link kan hangpa ke directdowloader yang lain seperti HOTFILE, FILESERVER atau FILESONIC sekiranya aku rasa perlu. Kenapa aku suka MEDIAFIRE ? Sebab hangpa boleh download katakan ada 10 multifile... hangpa boleh download kesemua file file tersebut sekaligus. Tak seperti directdownloader yang lain, hangpa kene download satu satu bro... melangut je lah kat depan pc tunggu lepas habis download satu baru boleh klik yang lain...itu pun kene tunggu lagi sket masa baru boleh klik (ada delay).

Meh aku citer lagi. Selepas hangpa download multifile tersebut. kebiasaanya hangpa kene gabungkan fail fail tersebut dengan menggunakan HJSPLIT software kerana saiz file movie ni biasanya besaq.. kira kira 600MB ke atas jadi depa akan pecah pecahkan kepada beberapa files. So korang kene download dulu software nih... Extension file file tu hangpa akan tengok dlm bentuk .001, .002,.003 kalau ada jumlah 3 files... Utk gabungkan pecahan file nih, Klik kat bawah ni utk download dan ikut langkah demi langkah yang aku bagi nih...hangpa setup laa sendiri ye. Kalau ada masalah, bagitau aku. 

Download click here

You do not have to install HJSplit. Just extract ‘hjsplit.zip’ which you would download and double click on HJSplit.exe to start HJSplit. After thar, the main window of HJSplit will appear.

1)To join the files, click on ‘Join’:
|

2) 
In the new window that appears, click on input file:


3) 
In the new window, select only the first file of the files that we would like to join (it automatically shows only .001 file), so fired.avi.001 in this case, and click on ‘Open’ after that.


4)
Click on ‘Start’:

5) 
Now HJSplit will join the file, in few seconds. When it is finished you will see this message:



:)
The files have been successfully joined! The joined output file is stored in the default location, which would be same as the location of your input .001 file. Enjoy 

Kalau boleh tu... sambil sambil download ... rajin rajin laa klik kat nuffnang aku tu yer... kalau nak bagi derma kat aku pun aku terima hehehe... ia membantu saya lebih sedap untuk berkongsi lagi bersama hangpa semua... kire macam korang beri kata kata perangsang atau hadiahkan aku token 
kat aku.. hahahaha... 
Ok tak ayat gini PlatSpender ?


Disclaimer
hidupmausedap.blogspot.com does not host any files on it’s servers. All point to content hosted on third party websites. hidupmausedap.blogspot.com does not accept responsibility for content hosted on third party websites and does not have any involvement in the downloading/uploading of movies .we just post links available in internet.

1 ulasan:

Catat Ulasan