Jumaat, 25 November 2011

Panorama SEDAP ~ Perchobaan Pertama

Messy WorkDesk @Home Sweet Home
Setelah melihat sahabat blogger saya "Melangkah Alam" membuat trial Panorama menggunakan Nokia N8 yang baru beliau beli, terdetik di hati aku... kamera kompak aku ni boleh buat kah panorama pics? setelah aku godek godek Nikon Coolpix aku nih... wadduh memang ada jugak lah fungsi panorama tapi tak lah secanggih kawan aku nih... N8 mampu membuat gambar panorama secara automatik. Kamera aku nih cuma "assist" utk aku hasilkan kesan panorama dan aku masih kene buat secara manual... Setelah membuat sedikit pencarian di Internet... aku dpt satu software yang semestinya freeware utk bantu aku dan inilah hasilnya... walaupun ada kesan error di meja lampu tu... aku tak kisah memandangkan ini perchobaan sulung yang pastinya kecacatan akibat Try & error method digunapakai...yang pastinya aku akan bermain main lagi dgn teknik panorama nanti Insya Allah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan