Sabtu, 24 Disember 2011

Uhuk Uhuk... Aku MC Hari Nih...

Hidup Mau SEDAP !!! Hari ini hari Jumaat... Ntah mengapa aku rasa macam "TAK SEDAP" badan... uhuk uhuk... pelbagi jenis penyakit tetiba menyerang daku termasuklah penyakit "MALAS"... Memandangkan tahun 2011 sudah hampir melabuhkan tirainya... kerja aku tiada yang urgent serta aku rasa hari utk MC aku ada lagi leh pakai.. so aku membuat keputusan untuk "BERCUTI" secara MC... korang jgn pecah lhobang lak kat boss aku.. hehehehe... Anyway... aku masih berjumpa dgn doktor di klinik swasta kerna aku sememangnya sakit...dan jeng jeng jeng... doktor mengesahkan aku memang memerlukan rehat sehari... jadik laaa... rentetan alang alang dah choti...aku sempat laa singgah ke sekolah Irfan untuk beli buku2 sekolah yang diperlukan dan aku singgah ke Agro Bank utk urusan bank... Punya laa lembap ini bank... urusan 15 minit boleh menjadi 3 jam gara gara hari ni hari jumaat... officer dia kene keluar awal sholat jumaat... balik pulak lambat... janji pukui 2pm suruh aku tunggu walhal pukul 3pm pun kelibat officer nih tak nampak batang hidungnya...minah kat customer service pun dah tengok muka aku bertukar jadi monster agaknya ...cuak aje...... aku punya laa sabaq... pastu nak uruskan mem aku pulak kene pii seromban utk sign apa mende ntah pasai kenaikan gaji... gomen naik gaji gila babeng laa woii sempena nak pilihanraya ni kan.. hahaha cuma kita yg swasta ni memang tertindas laa... So perancangan aku untuk terjah ke Port Dickson nampaknya tergendala laa ... habis urusan dah pukui 5pm apa barang nak pii check in hotel... So hasrat nak "menembak" terkandas... tiba tiba.... irfan berkata....

Abah... jom naik tren white purple ? Aku merenung si irfan dgn berkerut kerut... kan dah naik ngan to' bah bulan lepas... demm laa si irfan cakap..." tapi kali ni iesya nyang nak naik"  boleh laa bah... boleh laa plsss....hhahaha... budak budak memang pandai meujuk rayu sampai aku cair... So kami balik ke rumah ... jam 6pm baru kami naik ERL dari Salak tinggi menuju ke KL Sentral. Perjalanan tampak mudah kan namun kami sekeluarga amat gembira dengan perjalanan pergi.. makan2 di KL Sentral dan amik tiket pulang.... Sempat juga aku shoot namun aku belajar satu benda kali nih... nak shoot memang sukar jika bersama budak budak... mana masa nak pegang si irfan, nak ngendong si iesya... memang sukar untuk aku fokus ngan kamera lantaran tuntutan menjaga budak2 nih lebih penting... So next time...Sang AMirulSentosa mungkin boleh uruskan street shooting utk geng2 komplot barangkali... agar kita lebih fokus dan memberi tumpuan yang lebih terhadap subjek yang mahu diabadikan... cheewaahhhh ! N ada laa shoot yang kureng... tarak hal aku masih "budak baru belajar...kalau salah tolong tunjukkan... bukan jolok aku ngan galah laa okay !!!" hehehehe... komen membina amatlah dialu alukan... Chow !

Nota Kaki: Sorry cip ikan dan JL... aku terpaksa tang kona hari nih... next time aku join hangpa jumpa abe mus deh !!! heheheh tak henggat pulak ada appointment ngan hangpa hari nih... nak wat lagu mana aku MC lorrr... hehehehhe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan