Jumaat, 18 November 2011

SEDAPNYA KFC

Alhamdulillah... dapat aku bawak mem dan anak anak makan KFC baru je tadi... Si irfan dari tengahari tadi dok sebut2 nak makan... aku tang KFC ni kureng sikit.. ntah kenapa aku kurang menggemari tekstur dan kelembapan ayam goreng KFC jika dibandingkan dengan Ayam Goreng McD... Kulit yang garing dan rapuh masih gagal memikat aku kerana kemanisan dan tekstur ayam sudah hilang... Tak seperti ayam goreng McD, ia masing mengekalkan rasa ayam dgn kulit  yang tidak terlalu garing dan berempah...yang penting...semua bahagian ayam goreng McD adalah lembut...tak seperti KFC... kalau dapat bahagian dada... pergh !!! dah laa tak lembut, kering pulak tu dan kemanisan daging ayam pun dah hilang...

Bagi penggemar KFC tegar..laa ni ada tawaran ayam goreng perasa TomYam... aku tak tau laa rasa dia camne sbb kami anak beranak pasti akan memilih perasa biasa (Regular) dan hanya makan bahagian Thigh kerana bagi kami... itu lah bahagian paling SEDAP... Aku biasanya akan request dgn penuh manja dan kasih sayang agar keinginan kami dipenuhi.... tang harga..jeng jeng jeng... snack plate sekarang sudah menjangkau soploh hengget dan dinner plate pulak RM13.20... jelas menunjukkan wang ringgit semakin menyusut nilainya...

Kalau hangpa perasan laa... KFC banyak buat perubahan dari segi tagline dia dari "finger licking Good" kepada "So Good"... gambaq logo pun dah diubahsuai (kalau laa korang perasan logo yg aku attach ni pun lain kan ) Tahukah anda mengapa ? Mai aku habaq kat hangpa... KFC di bawah naungan JCorp cuba memaksimukan keuntungan mereka dgn mengurangkan kebergantungan terhadap Kentucky Fried Chicken... jadi kurang laa depa kene bayaq royalti/francise fees... kerana mereka sikit demi sedikit cuba mengubahsuai apa jua KFC yang asal kepada bentuk  yang mengikut citarasa tempatan...

Korang suka KFC ? hahahahaha

2 ulasan:

sehasta mungkin berkata...

jarang makan bro....

Tepoh Dock berkata...

Macam2 dh perisa ayam nyer...paling best flamming cruch...pergh...pedas...dan sedap..

Catat Ulasan