Ahad, 25 Disember 2011

Pengaruh Masterchef...SEDAP laa Aku Woi.. hehehehe


Hidup Mau SEDAP !!!
Aku tak menyangka pengaruh Masterchef agak memberi impak terutamanya kepada mem aku. Terus terang aku katakan... mem aku ni sebenarnya memang ada bakat semulajadi  memasak... apa jua dia  masak pasti sedap...persoalannya chuma mau atau tidak ajer dan faktor masa yang menjadi penentu hahahaha... Nak jadikan cerita... semalam mem aku tanya nak try buat spagetti setelah menonton siri Masterchef... aku dgn pantas memesan Spagetti Carbonara satu kerana itu adalah menu kegemaran aku... kalau kat foodcourt KLCC sepinggan spagetti nih boleh menjangkau soploh hengget.

Mudah aje kan... resepi nak wat benda alah ni semua berselerak di internet...hanya perlu tanya kat lebai google... hehehe ...so mem aku riki sementar ajer... dan teruih beli bahan bahan yang diperlukan. Rupanya mudah bangat nak buat dan cepat... dan hasilnya amat amat menyelerakan


Perghh... memang terbaek lah mem aku nih... SEDAP woii...yang lebih MENYEDAPKAN lagi dengan kos sebanyak soploh hengget...hanya dapat makan sepinggan kat KLCC... kos yang sama jika dibuat kat umah boleh makan 2 kali round woi utk 3 orang dewasa... bayangkan betapa untungnya tauke kedai kat foodcourt tuuuu....

Setelah mem aku menerima pujian berbakul bakul dari ku... semangatnya teruih marak dan membara untuk menchoba pelbagai masakan dan makanan barat.. aku bagaikan tukang sorak pom pom girl teruih menggamatkan suasana memberi galakkan... mem aku semacam memberi hint untuk memiliki OVEN jadi boleh laa try buat pizza ka, lasagna ka... kek ka... aku secara diam diam dah riki model model mcm cornel, elba.. harganya pun baru dlm dua ratus lebey ajer... Insya Allah... yang ni tarak DGFE... nak surprise kat mem... moga jangan hangat hangat taik ayam je laa... hehehehhe... teruskan berusaha.... You are such a adorable and talented chef laa honey... hehehehe go go...yeay !

1 ulasan:

sehasta mungkin berkata...

sedap...gamba pertama yg sedap tak mcm compact

Catat Ulasan