Khamis, 1 Disember 2011

Satu Perchobaan SEDAP - Peta Minda

Sekadar Contoh Peta Minda

Sudah lama aku nak ketengahkan konsep peta minda dalam kehidupan kita seharian namun sering saja aku kesuntukan masa. Aku diperkenalkan konsep peta minda nih sejak aku berada di tingkatan satu lagi oleh abah aku sendiri dan sebuah buku yang dihadiahkan oleh pihak Sekolah Menengah Kebangsaan Mersing a.k.a Sekolah Menengah Siapu di Mersing. Abah aku mendapat pendedahan tentang konsep yang dipelopori oleh Tony Buzan nih lantas aku dijadikan tikus makmal untuk dijadikan bahan kajian... secara hipotesisnya, kaedah peta minda disamping memudahkan kita mengingati fakta dan data, kita juga mampu melebarkan jaringan pemikiran tanpa batasan... teknik dan penggunaan warna sangat penting serta mampu mempertingkatkan daya imaginasi dan keativiti...hasilnya... hurmm... sangat bagus... hahahaha....

Adalah menjadi hasrat saya untuk berkongsi mnaklumat menggunakan peta minda...jadi sokongan kawan dan rakan semua amatlah saya perlukan....

Sekian...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan