Jumaat, 6 Januari 2012

Aku dan Waktu

Hidup Mau SEDAP !!! Haih... semenjak anakku si Irfan mula melangkah ke alam persekolahan... aku terpaksa "menala" semula masa yang aku ada memandangkan si irfan perlu tidur awal kerna waktu persekolahan memerlukan beliau bangkit awal tak seperti dahulu dah...seawal jam 6 beliau perlu bangun dan untuk mendapatkan kualiti tidur yang bagus dan mencukupi...pelbagai kaedah "choba jaya" serta eksperimen bagi membuktian hipotesis secara saintifik bagi mendapatkan kualiti tidur 8 jam secara optimum.. Maka aku selaku RAJA di rumahku ini mengarahkan semua wajib tidur dan lampu ditutup pada jam 10 malam ! haha termasuklah diri ku nih... padan muka aku... jadi jika selepas jam 10 & aku terlelap... maka nampaknya tiada aktiviti "produktif" dapat dilakukan...jika dipikir pikirkan...masa 24 jam kita ni memang tuhan bagi semua orang sama aja.. namun tertakluk bagaimana kita mengendalikannya...  bagi ku memang tak cukup kerna pelbagai rencana dan perancangan tertangguh dek tak sempat... hahaha... tarak hal laa... mari kita berfikir sejenak... kalau lah masa diandaikan / disama-ertikan dengan wang ringgit (dengan izin in english Time=Money) ini bermakna mesin ATM..ala mesin keluarkan duit tu laa... boleh menjadi Mesin merentas masa  (Time Travel Machine) ? menarikkan analogi sebegini ?

Bila bercerita tentang tentang jam sepoloh nih... teringat aku kat arwah "atuk ki" aku...rancangan kegemarannya adalah "Dunia Jam 10"... Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh atuk aku ni... Al-Fatihah !

   Nota kaki : Rupa rupanya Farith Esmir yg kacak nih adalah  x-husband bik mama...huhuhu  baru tau

~TAMMAT~

3 ulasan:

Platspender berkata...

baru hg tau anak p sekolah mcm mana rasa...apa mcm?...sedap?

HMS Admin berkata...

Sangat SEDAP... hahahaha... ko ok ke PS... aku nak melawat hang... bile hang masuk ward ?

Platspender berkata...

minggu depan kalau aku mampu...aku nak p opis....16 warded..17 tebuk....

Catat Ulasan