Selasa, 3 Januari 2012

Equatorial Malacca


Hidup Mau SEDAP !!! Tepat Jam 12 tengah malam tanggal 1 Jan 2012, di saat ramainya umat manusia meraikan tahun baru di KLCC atau di Putra Jaya, dataran mahupun di balai raya... mercun dan bunga api bergemerlapan indah menceriakan suasana... namun ironiknya kami sekeluarga sudah ketiduran demi mengumpul tenaga dan semangat untuk jelajah kembara esok hari nya. Sebetulnya memang sudah dirancang kembara ini namun yang menjadi persoalannya di mana hotel yang masih available dan boleh ditempah di akhir /awal tahun... Soalan yang sukar untuk dimengertikan... 

Sebenarnya anak aku ni Si Irfan nak sangat mandi kat swimming pool sebelum sesi persekolahan bermula. Jadi pilihan destinasi yang dekat bagi short trip adalah Melaka atau pun Port Dickson... Malangnya nampak gaya semua hotel sudah habis ditempah... dan kami hanya mampu dapat menempah hotel Renaissance di Melaka dgn kadar RM250... Bak kata pepatah... tiada rotan, akar pun berguna jua... so kami sebat jugak laa walaupun rasanya aku pernah nampak hotel ni sekilas lalu dan tiada faktor WOW untuk impress aku ... 

Aku tak tahu bagaimana setelah pagi tu kami bersiap siap utk kembara kali nih...aku semacam digerakkan naluriku untuk menelefon Hotel Equatorial di Melaka. Sebenarnya kami memang dah banyak kali lepak kat hotel nih dan memang kami tahu hotel ini punye swimming pool memang syiok laa untuk budak budak namun disahkan tarak kosong sebelum nih... Aku cuma menchoba nasib... Walla dapat !.. tu lah...Jika Allah tentukan rezeki... mai laa tang mana pun... Alhamdulillah... terdapat satu Deluxe Room, king size bed with breakfast for 2... dengan harga diskaun hanya Dua Ratus Setengah... hurmm.. good bargain indeed... Apalagi... lepas dapat confirmation booking No... teruih aku cancel tempahan ngan Renaissance Hotel dan laa tu jugak kami terjah ke sana... Perjalanan mengambil masa 40 minit untuk sampai ke Tol Ayer Keroh dgn kelajuan purata 150kmpj namun akhirnya Melaka sibuk sesak mengakibatkan kami tiba lewat ke hotel... mujur depa tak kasik kat orang lain.

Aku rumuskan Hotel Equatorial Malacca :-


Lokasi : Strategik sebelah Bandar Hilir
Bilik : Ok lah tiada WOW factor cuma susunan perabot yang teratur, LCD TV serta suasana harmoni
Suasana Bilik : Ok bersih, tarak bau hapak,
Kemudahan bilik : Stended tapi malangnya tarak sejadah disediakan, hanya ada tanda arah kiblat aje.
Kemudahan Hotel : Stended ada gymnasium dan kolam renang. Kolam renang dia terbaek laa setakat ini aku jumpa.. Semua golongan leh berenang... kedalaman yang bervariasi... Ada data connection free access (wired) tapi kemudahan Wifi dikenakan bayaran (tak silap aku puluh2 hengget laa utk sehari)
Menu breakfast : Hampagas... Kureng pilihan dan kureng sedap. Nasib baik ada omelette.. aku layan je laa...
Layanan frontdesk : Baguih cepat respons
Layanan receptionist : Aku tak choba lak...

 

Malam tu, kami bersama adik ipaq pii terjah satu tempat yang dikatakan lazat makanannya... Jemput ke link sini untuk ulasan port makan sedap nih !

Tiada ulasan:

Catat Ulasan