Khamis, 26 Julai 2012

Kisah Hidup - bukan tang kona tapi...

Pasti hangpa tertanya tanya awat tetiba aku naik tren tempohari... Bukan sesaja mau naik tapi terpaksa... Dalam keadaan yang buntu selepas penat bekerja, aku seperti biasa melompat naik kenderaan kereta sport ku... Sekali aku nak start kereta sportku... Aik... Tarak pape.. Aiyyaaa tepuk dahi berkali kali aku... Rupanya battery kereta flat wooo... Mesti aku lupa tutup lampu akibat pagi itu, keadaan hujan dan gelap, pastinya aku bukak lampu kereta... Aku tak panjang cerita terus melompat keluar... Jam dah 7pm... Aku merenung sejenak... Kawan2 dah semua balik... Hurmm.. Malas nak susahkan depa... So aku sambil tersenyum merenung ke langit yang ketika itu hujan renyai renyai ambil keputusan... Tren laa jawapannya utk jalan pulang... 3 jam setengah utk sampai ke rumah memang melelahkan jiwa ragaku. Pagi tu pula baby aku pulak demam + allergik membuatkan aku terpaksa ambil EL dan tak berkesempatan nak pikir apa tindakan seterusnya yang perlu aku lakukan untuk settlekan masalah kereta sport ku yang masih terkontang kanting di parking wisma dijaya. Hari ahad... Aku tekad menyewa satu bateri yang fully charga dari sebuah kedai dalam perchobaan utk jump start kereta sportku... Namun gagal... Terpaksa laa aku ganti dengan bateri yang aku sewa utk startkan kereta... Bateri keretaku itu aku hantar balik kat kedai utk dichargekan agar tak perlu aku beli bateri kereta baru yang rata rata harganya perghh... Hampir mencecah 200 hengget.. Bateri tu pun tak sampai setahun dan tauke kedai tu kata bateri tersebut masih keadaan ok. So masa bile tang kona nya ? Hurmm... Aku memang tak janji dengan blogger Afiz Aoki utk buka puasa bersama... Tanya ajer.. Memandangkan petang tersebut rasanya sempat untuk aku ambil balik bateri kereta aku tu balik.. Tu yang aku blah awal sket dari opis... So harapan aku... Kita settle sini heh asif..ehh afiz... Kalau saya buat salah yang buat hang tersalah anggap.. SaYa mohon maaf. Adios...
 P/S : FIrst time update blog pakai Ipad... Not bad...

1 ulasan:

Catat Ulasan