Selasa, 31 Julai 2012

Makan SEDAP ~ Pau SEDAP di Restoren Mohd Chan Abdullah

Hidup Mau SEDAP !!! Segala galanya tercetus pabila si JL yang on the way pulang dari Sik sempat "bakaq" kami menerusi email..katanya dia sekeluarga singgah di tanjung malim pekena pau... terbit di benakku...Sedap sangatkah pau kat sane.. siap nak amik order lagi sapa mau terai pau Janet Khoo dan pau lisa surihani... demm... tergoda sudaa... hahahaha...



lantas si Man Daud berkongsi... kalau nak pau sedap tak perlu jauh sangat... kat bangi pun ada... di kedai restoren Mohd Chan Abdullah katanya... aku kiranya penggemar pau jugak tak fikir panjang... balik kerja...terus lajak ke bangi mencari restoren nih... nasib baik jumpa... aku terai perasa kacang, kaya dan bbq...ada satu lagi nama cina...aku tak berani laa terai... pau mcm pulut ayam... agak ngeri gak kaler dia keperangan... yg kutahu..pau seharusnya warna putih... hehehe nanti lah aku terai... kat restoren ni juga menyajikan makan chinese food halal... kulihat menunya biasa aje... akan kucuba bila berkesempatan nanti... Insya Allah...

Dari aspek harganya boleh aku kategorikan agak mahai laa sket tetapi bagiku berbaloi... intinya yang memikat... paunya pun sangat lembut dan suci murni.... cuma pau ini enak dimakan semasa panas... bila dah sejuk... tekstur paunya menjadi sedikit liat... tapi tak lah keras kematu gitu... jom layan gambaq...





2 ulasan:

The Ikhwan berkata...

Neelofa la.... mana plak lisa surihani

HMS Admin berkata...

owh sori sori... silap info... hehehehe

Catat Ulasan