Ahad, 11 Disember 2011

Asam Pedas Claypot , Kota Laksamana Melaka

Lokasi : Kota Laksamana, Melaka (dekat aje dengan Bandar Hiliran)
Koordinat GPS : XXX
Alamat : Ntah laa susah aku nak describe... hehehehe
Waktu Niaga : Ntah la... waktu malam nampaknya happening kat situ...
Genre : Asam Pedas, Nasik Lemak Kukus, roti canai, satay, otak2 dsb
Lazat : Spesel ! lain dari yang lain !
Cost Damage : lebeh kurang RM60 utk 4 orang dewasa dan 2 kanak2
Suasana : Syiok lepak
Mau Repeat ? : Semestinya !
Geng Terjah : Ahli keluarga aje

Peta :


Ulasan :


Lokasi ni kami terjah bersama adik ipaq yang memang duduk kat area melaka. Jadi sememangnya port makan yang dicadangkan ni pasti ada kelebihan dan kelainan yang tersendiri. Aku sememangnya buta di kawasan nih hanya mengikuti buntut kereta mereka untuk sampai ke sini. Yang pasti lokasinya takde lah jauh bebenor dari Bandar Hiliran. Hanya perlu cari kota Laksamana dan korang pasti jumpa tempat ini.

Menu yang disajikan rupanya bukan setakat Asam Pedas. Terdapat satay, nasi lemak kukus ayam, otak2, roti canai pun ada. So kami try laa semua... Aku pasti mahu menchoba asam pedas. Terdapat pilihan samada ikan tenggiri, ikan kembong atau pun ikan pari. So aku pilih ikan pari laa masak asam pedas. Nasi putih, telur masin dan sambal belacan disediakan untuk mengiringi kelazatan asam pedas yang sudah ku order. Aku boleh katakan memang sedap dan memang syiok layan. Walaupun ia tidaklah sepekat seperti yang pernah aku choba di pantai klebang 7 tahun dulu... ia masih mengasyikkan. Lagi satu aku nak puji roti telur dan kuah karinya yang pada aku rasanya pelik tapi sedap. Sukar untuk gambarkan dengan kata kata... hehehehe.

Malam itu kami kekenyangan dan puas. Thanks to adik ipaq kerana tunjukkan port makan yang SEDAP untuk diterjah lagi di kemudian hari ! Jika hangpa terlajak ke Melaka, port ini harus diterjah !!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan