Khamis, 29 Disember 2011

FAT yang Hampeh... Memang Tak SEDAP laa Woittt !

Hidup Mau SEDAP !!! Rabu bersamaan 28th Dec 2011 aku diarahkan ke Bandar Puchong Jaya berhadapan ngan IOI Mall untuk menggantikan Mr Sajeev yang balik kampung tanam jagung mutiara woii !!! ... Nampak gayanya boss aku nih kalau bab bab analyzer memang sah sah dia tolak kat aku punye dan tindakbalas aku pula... aku memang tak melawan punye... "boss is always right" kata bapak aku..so sebagai anak yang sholeh (harap2 begitu lah) aku akur dengan nasihat bapak aku nih dan aku rasa ada benarnya... hehehehehe

aku boleh rumuskan FAT kali ni memang hampeh... adakah aku seorang yang cerewet atau teliti atau terlalu rigid dan mengikut peraturan ? Aku tak tau laa tapi bagi aku... kalau specs kata A... jgn laa hangpa bagi B... memang sah sah aku reject demi menjaga bont*t masing masing. Jadi FAT kali ini aku terpaksa reject package Oxygen Analyzer yang dikendalikan oleh Company E (namanya dirahsiakan demi menjaga maruah depa) memandangkan jam sudah menjangkau 6 pm masih lagi terkial kial nak buat zeroing... span range apatah lagi... Kalau laa aku ada chop stamp reject besaq sikit...mau aku chop kat dahi engineer tu... aku bukannya marah ke apa... tapi kegagalan FAT kali ini banyak berpunca dari kelemahan manusia sebenarnya... tidak bersedia... tak buat internal test padahal report internal test dah hantar  kat aku sebelum aku mai datang... nampak sangat menipunya... sampaikan drawing pun pakai yang aku bawak..punya laa tak bersedia... Mamat Jurutera ni kata dia bidan terjun... orang yang bertanggungjawab tu tetiba cuti... demmm...aku peduli apa... misi aku mau test ini oxygen analyzer seperti speks yang tertera itu aje... Mamat ni pulak poyo dengan gaya loghat english ala ala scottish menambahkan lagi meluat aku nih... hahahaha...


Banyak jugak laa aku amik gambaq untuk buat report sekembalinya aku dari site nanti... Aku hanya menggunakan kamera kompak Nikon Coolpix ajer memandangkan malas nak bawak G12 pii site... Part yang paling aku takleh lupa ialah masa mik gambaq... terbawa bawa genre bokeh pulak... jadik pulak tu... hehehehehe...


Waktu Zohor dah masuk..so aku tanya laa salah seorang mamat melayu ni sholat kat mana... Alhamdulillah... walaupun company cher... depa ada bagi ruang untuk sholat bagi pekerja muslim... cantikkan surau depa ?


Jam 6.30pm aku terpaksa tamatkan FAT dengan ada beberapa Outstanding Work List (OWL) dan secara keseluruhannya... FAT nih FAIL ! time aku keluat ajer nak balik.. perghh punya laa azab jem kat Puchong membuatkan aku opss sorry (tang kona) untuk pii ke IOI Mall...memang SEDAp laa woi... ilang stress aku... nak tau kenapa ? nantikan post seterusnya...


TaMMaT

Tiada ulasan:

Catat Ulasan