Sabtu, 26 Mei 2012

Ubat SEDAP ~ Misai Kucing...



Aku adalah seorang yang cukup payah makan ubat... hatta ubat batuk cap kelapa laut yang orang kata best dan sedap pun aku payah nak telan.... masih teringat lagi ketika aku batuk kuat abahku memaksaku makan ubat batuk cap kelapa laut... aku boleh muntah balik.... punya laa marah abahku ketika itu... masa demi masa telah berlalu...aku masih setia dengan tabiat buruk nih... kalau pun aku insaf kejap dengan membeli vitamin dan makanan kesihatan tambahan, pastinya ia bersifat sementara...namun kali ini aku tekad... setelah usia dalam 3 series serta aku dikejutkan dgn kawan kawan sebaya ku sudah kembali ke rahmatullah... aku jadi insaf... walaupun ajal dan maut di tangan Allah... Allah mahu kita berusaha menjaga amanah Allah iaitu diri kita... maka terlahirlah seksyen terbaru ini iaitu berkenaan dengan ubat "SEDAP"...hehehehe...aku akan kongsikan apa jua makanan tambahan yang aku telah choba serta memberikan sedikit ulasan... aku harap korang jangan laa telan bulat bulat... aku hanya beri pandangan aku ajer...segala risiko akibat ulasanku... aku tidak akan bertanggungjawab...hehehehe... harapanku korang jugak buatlah sedikit pencarian dan kongsikan bersama sama tentang info yang diperolehi...


Kali ini aku nak berkongsi info tentang pokok Misai Kucing... rupa rupanya kawan kawan aku loop aku telah menchoba produk produk yang berasaskan misai kucing yang dipercayai telah digunakan secara tradisional untuk merawat penyakit kencing manis dan batu karang. Ada juga mendakwa ianya mampu menurunkan tekanan darah tinggi,gula dalam darah dan menurunkan berat badan. Setelah mendengar info info dari brother Azali, blogger SehastaMungkin, tobab dan kawan2 yang lain... aku telah menchobanya... produk yang dipilih oleh geng geng loop adalah cap Polens... mudah didapati di farmasi atau di toko toko yang menjualubatan herba... aku sebat 2 kotak dulu sebagai perchobaan...sekotak mempunyai 20 sachets berharga RM14 hengget...jadi sekotak aku letak di opis dan satu lagi ku bawa pulang... pada hari yang sama jugak aku minum 2 cawan di opis... aku siap letak gula lagi...namun geng geng loop kata tak payah laa letak gula... teh herba elok diminum begitu saja... mana lah aku tau..hehehehehe....
Ihsan dari Tobab...
Duta produk misai kucing
Pulang aja dari opis...aku tetiba jadi letih... sekejap aja, aku letak je kapla kat bantai teruih pengsan... pelik jugak aku...namun pagi esoknya...pergghhh.... aku bangun dengan penuh "bergaya"...tiada letih dan sakit kapla... terasa segar bak sesuci embun jantan yang menitik di waktu pagi hari.... aku tak pasti adakah ini "placebo effect" atau pun sesuatu yang klise... apa yang pasti, aku mulai hari ku dengan penuh semangat...

Hari ini adalah hari ke-dua aku menchoba...2 cawan dah aku teguk.... kesan yang aku alami skrang ni... agak lawas jugak laa ketika kencing dan "melabor" pun dah 2~3 kali gak nih... lagi satu aku dah start batuk batuk ... isap rokok pun dah tak syiok... betul laa kut depa ni ada cerita salah satu impak...  mungkin laa produk ni macam jenis detox ke apa yang menyahtoksin benda2 berbahaya dalam badan kita.... banyak kahak dah aku buang pun masih tetap ada.... aku harap simptom ini saementara aje laa... Anyway, anak aku cukup suka main kotak dia... Nanti aku kongsikan apa apa yang berkenaan dengan misai kucing nih.... tunggu !!!!


2 ulasan:

Platspender berkata...

datasheet tu memang nak buat lapik ker...

HMS Admin berkata...

metafora...

Catat Ulasan