Sabtu, 24 Disember 2011

Mari belajar Bokeh... 2nd Trial...SEDAP wooo....

Hidup Mau SEDAP !!! Masih banyak perlu aku pelajari... kawalan shutter speed, saiz aperture, ISO setting serta penggunaan flash yang bagi aku menjahanamkan keaslian suasana... tapi apa boleh buat tepaksa laa pakai flash kerna tangan aku ni haa... dah mcm parkinson dah ni... kalau shoot tanpa flash, gambaq pasti tak sharp... walau apa pun... memang benar kata otai otai... bahasa kamera ni kalau mengaji buku ajer memang tak paham laa...dah hands on baru tau... yang penting daya curiosity dan semangat juang utk menchoba perlu lah tinggi... 

Masih berlegar legar dengan genre Bokeh.. rasa dah leh catch up sket... bokeh ni kalau hangpa check wikipedia skop dia amat laa luas... so pelan pelan kayuh naa... ni ada laa perchobaan aku nih... mula mula gambaq sebelah kiri tu.. aku try bokeh pakai flash dan setting Auto dan sebelah kanan pula aku set TV dan bermain main dengan saiz aperture tanpa flash... jelas nyata bokeh tanpa flash lebih hidup dan berkesan...  ni pendapat aku selaku amatur laa... apakata otai2 pro sekalian... boleh komen... hehehehehe....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan