Sabtu, 24 Disember 2011

Sebelum "Menembak" Secara SEDAP... Mesti mau ada ILMU !!!

Dengan Canon PowerShot G12 di tangan korang, aku pasti geng geng Komplot G12 khususnya dah tentu perasaannya bergelodak dan meruntun runtun untuk shoot gambaq... hahaha... ini adalah fenomena biasa aku rasa laa... namun kaedah cuba jaya (Try & Error) dalam mencuba bidang ini amat lah tidak sesuai gitu kerana aku pasti di akhir "menembak", jumlah gambaq yag berkualiti mungkin boleh dibilang dengan jari (ini kes aku laa)... Setelah membaca manual yang diberikan dalam kotak tu sebenarnya tiada apa pun yang berguna.... lagipun kapla hotak dah tak sabaq nak mencuba keupayaan sebenar G12 nih membuat aku terlupa perkara asas iaitu... kenali Kamera Anda... So tak hairan laa setelah mencuba 2-3 round shoot gambaq... hasilnya sangat hampeh... Jadi aku insaf laa ni dan choba balik kembali ke pangkal jalan untuk mengetahui dengan lebih intim G12 nih dan harapan aku agar geng2 G12 kawal emosi... jgn menembak tanpa usul periksa... dan sama sama kita berkongsi ilmu dan informasi. Sedikit info yang ingin dikongsi bersama !

2 ulasan:

tobab berkata...

Superb ! Nnt ajar teknik2 shoot gmbr pulak

HMS Admin berkata...

nak ajaq hang ? aduyai aku pun begibnner ni woiii !

Catat Ulasan